Folkefest!

Nu är folkfesten i full gång! Kan verkligen inte tänka mig någon annan stad som skulle kunna platsa bättre som värdstad än Oslo för skid-VM! Bilderna tog jag på öppningsdagen, final touches nere på Karl Johan och på kvällen när det var öppningsceremoni fanns jag på plats i en korvmoj och sålde både middagspölse, ventepölse och dessertpölse, en pölse för enhver tid!





VM-fanorna vajar utanför Stortinget.



I Freiabutiken har man gjort en mini-Kollen av chokladkakor.



På Karl Johan står en armé av gubbar i hatt. Jag borde kanske veta vem eller vilka de är..


Ett hånglande par också. Mitt på gatan! GET A ROOM!



Någon gång planerar jag att få på After Ski på Baker Hansen och äta en svenska semla!



VM-febern har slagit till rejält. I nästan varje skyltfönster jag passerar på väg till jobbet finns det skidor och bilder på Holmenkollen!



Och så fann jag två änder, mitt i stan utanför Narvesen. Kära nån, jag hoppas de hann flytta på sig innan folkmassorna strömmade dit!

Kommentarer
Postat av: Karen

Cool Snow sculptures!! Who's the artist?

2012-08-10 @ 09:30:25
URL: http://www.noanoa.com/da/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0