Verkligheten, fast det sker ju bara en gång!

Jag har nu bekantat mig med frustrationen över att befinna sig på en enhet dit alla människor tycks komma samtidigt. Två gånger idag var jag till Skattekontoret, första gången på förmiddagen. Satt och väntade. Tänkte inte hänga läpp nej, nej, det var ju jag om ca 60 personer. Efter en timme kom jag fram och det visade sig att ett dokument jag behövde fanns hemma i lägenheten. Arg, frustrerad och jättehungrig, åkte jag hem och åt mat och gjorde en rejält chansning att åka tillbaka, för andra gången, till Skattekontoret 20 minuter innan de stängde. Med rätt dokument! Himla tur att det bara är en uppförsbacke från mig ner till stan, jag kom 5 minuter innan de stängde! Tog en kölapp och... ja nu var det bara 105 personer kvar innan det är min tur. Det kändes ju helt absurt. Men jag tänkte att nu fan hade jag stressat hela, ganska korta, biten hem från mig och jag hade redan varit där en gång redan, så jag satte mig bestämt ner på stolen och till slut blev det min tur!

Jag har också upplevt när en G4S-vakt har uttryckt sin verkliga uppfattning kring ett säkerhetssystem. Systemet var tydligen bara löjligt! En säkerthetsvakt av alla?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0