Embassady of confusion

Inte långt ifrån där jag bor ligger det väldigt många ambassader. De är ihopsamlade i samma område och när jag ibland är ute och springer ser jag många olika flaggor: Portugal, Turkiet, Österrike, USA osv. Jag har inte riktigt vant mig vid att på varje flaggstång i Oslo hänger det en röd, vit och blå vimpel, utan när jag är ute och springer på Frogner, där alla ambassaderna finns, är den första tanken som slår mig när jag ser en sådan vimpel jag beskrev tidigare: - Ahaa, där ligger Norges ambassad.

På lördag ska jag till Gudrunbutiken igen, vi ska planera min upplärningsperiod. Ibland kan jag bara fastna i ögonblicket och tänka på hur lycklig jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0