elev122

Usch vad inspirationen tryter när man ska planera inför helgens matlagning!
Sitter i datasalen och försöker febrilt att komma fram till vad jag ska äta för mat i helgen samtidigt som jag hör till andra elevers "låga" musikvolym. TRÅDLÖST INTERNET I INTERNATET, BITTE!
Nej det där med maten går inte så bra. Grekisk sallad och pasta? Billiga tips välkomnas med öppna armar!
Vi har hela veckan färgat med indigo varav textilarnas "lama" klädval, känner att jag riktade det där mest mot mig själv. Nu får jag äntligen ha på mig det jag vill utan att behöva oroa mig för att få blåa fläckar på kläderna!!

Annars? Jag känner mig helt ur fas, hungrig och trött. Ikväll blir det inte bio.

Kommentarer
Postat av: Elinor

Köp lite rotfrukter och gör en gratäng i ugnen :) det går snabbt och är billigt och det räcker i två dagar om man gör i en sån normalstor ugnsform :)

jag brukar ha morötter, potatis, färnkål, färska champinjoner och paprika...man kan ha zuccini också :) det är 'bara' att göra lagom stora bitar av potatisen och sedan hacka morötterna och champinjonerna...färkålen ska vara ganska finhackad och det är inget måste att ha med det, men jag gillar det. har man med zuccinin så kan man göra den i skivor...paprikan är bara att hacka också...sedan in i ugnen på 200 grader och jag brukar ha fetaost på också...går med annan ost också...det brukar bli bra med 30 minuter men man får känna så att potatisen är klar.



Man kan nu äta det bara det eller så kan man koka lite bulgur till...jag har provat quinoa till också och det blir fantastiskt bra :D



nu blev det en väldigt lång kommentar...bara säga till om du har idétorka på matfronten, jag hjälper gärna till :D



hare gott och ät gott!



kram

2009-09-13 @ 19:09:23
URL: http://ellenelinor.blogg.se/
Postat av: elin

ååå tack så jättemycket!! ska tänka på det nästa gång som inspirationen tryter :)

2009-09-13 @ 21:19:36
URL: http://elinfo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0