An auf hinter in

Elin-dagen är det idag, eller ja Elin och Helena-dagen. Grattis grattis till mig själv. Firas såklart med att jobba med projektarbetet.
Jag har hållit på i tre timmar idag ungefär och räknade ut att jag har ungefär gjort hälften av det som ska göras. Imorgon kommer jag troligen att hålla på med den auditiva delen i mitt projektarbete, vi åkte och fixade en mic till datorn så jag kan spela in!

Tänkte att jag kanske skulle berätta vad jag håller på med.
I tyska grammatiken finns 3 grupper prepositioner som styr lite olika i meningarna. Först är durch, für, gegen, ohne och um som styr ackusativ. Den kommer aus, ausser, bei, gegenüber, mit nach, seit, von zu, som styr dativ och till sist har vi an, auf, hinter, in, neben, über, unter, vor och zwischen. Det jag ska göra är att komma på olika övningar så man lär in sig dessa och det finns fyra olika sätt som man lär in sig på, auditivt=höra, visuellt=se, taktil=jobba med händerna och kinestetiskt=röra på kroppen.
Det är ingen liten uppgift jag har kommit på, men utav 48 delmoment har jag gjort 23 st, det vill säga att jag bara har 25 kvar! :D Och det flyter på bra kan jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0