Humor á la Forsberg

Om lite mindre än två veckor blir vi värdfamilj åt en kinesisk tjej, och idag var det möte för alla värdfamiljer. Vi satt där blandat treor och tvåor, mammor och pappor i Vasasalen och lyssnade på informationen som gavs. Program delades ut och ett papper där det stod vilken man delade kines med, kinesen bor först hos en familj och sen efter en vecka flyttar han eller hon OCH så stod det vilken kines man skulle få. Som alla vet så är ju den kinesiska kulturen ganska långt ifrån den svenska, det gäller också personnamn. Vi skulle ju omöjligt veta om det var en kille eller tjej som skulle bo hos oss bara av att se namnen, så Henrik eller vem det var hade satt de två första bokstäverna på könet så allt säga, eller ja inte könet då, men i vilket fall så stod det tj efter tjejerna och k efter killarna. Och min pappa, lustigkurre, pekar på bokstäverna tj och frågar:

- Betyder det där kines?

Underfundiga pappa, och mamma för den delen, menade att kvinnor som kommer från Kina är tjineser och män som kommer från Kina är kineser. Ja ni som känner min pappa kan ju förstå att han inte kunde hålla sig för skratt när han kom med sin underfundiga kommentar, jag måste erkänna att jag också skrattade lite, mest för att min pappas humor är, som sagt, ganska underfundig

Kommentarer
Postat av: sofia

Fan va tråkigt o ha så kärvt med pengar så man bara kan gå på en =P Jag längtar inte tillbaka. Jag får väl gå själv på bio då =)

2009-01-28 @ 08:19:46
URL: http://ihja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0