Scheisse

Idag slog det mig. Eller egentligen igår, när jag bläddrade igenom kalendern. Jag flyttar om två veckor. Två ynka veckor!! Det är ingenting! Två veckor är ingenting! Två veckor är det kvar av mitt liv i Gävle, sen bär det av mot nya platser. Hade jag skrivit det här för tre veckor sen hade jag sagt att jag aldrig kommer tillbaka hit, men sen jag har påbörjat pa:t och försökt få lite perspektiv på saker och ting så tror jag att jag iallafall någon gång kan ta mig tillbaka hit. Jag har redan börjat tänka på vad jag skulle sakna när jag åker härifrån:

- Bergströms gym. Alltid skön stämning där inne och alla fokuserar helt på sig själv. Jag behövde aldrig känna att jag var tvungen att bevisa min fysiska styrka för någon, väldigt skönt att fly dit ibland från skolan och omvärlden.
- Mammas mat. Min mammas mat är oslagbar. Jag har försökt få henne att säga vilka ingridienser hon har till köttfärssåsen men jag får hela tiden till svar att allting finns i Vår Kokbok. (Det gör det inte.)
- Bosse och Rhani. Grannhundarna som alltid kommer och skäller när man går ut. Världens snällaste och omakaste par, en bulldog och en chiuaua-stor hund (jag vet inte rasen). Ni kan ju gissa vem som vinner när de båda vill bli klappade.
- Stunderna framför Mythbusters med Pappa. Det är faktiskt inte lika kul att titta själv.
- Spontana besök hos bror. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0