kort bara

Det verkar finnas en förklaring till det föregående inlägget! På väg hem från stan berättade jag för bror och hans flickvän att jag har sånna problem med att inte tänka - Nu är sista tisdagen som jag sitter hemma framför tvn, osv. Bror sa: - Det är inte alls konstigt!
- Vadårå??, satt jag spänd och väntade på förklarningen.
- Du har ju alltid varit så.
- Huh?
- "Nu är första gången jag är i Stockholm och jag är tio år!", "Nu är första gången jag är i Stockholm och är tio år och fem måndader!"
Jag satt bara och skrattade. Detta hade jag förträngt och jag är inte säker än på att jag kommer ihåg det, men någonstans långt inne så sitter det fortfarande.
Förstår ni vad jag menar? Jag har alltid tagit vara på "sista gången" som jag gör något, exempelvis sista tisdagen jag sitter och tittar på tv. Som jag gör nu. Sista tisdagen jag sitter hemma och tittar på tv. Sista tisdagen som jag är 19 år, fortfarande bor hemma och ska flyttar på söndagen efter som jag sitter hemma och tittar på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0