Tyska efternamn?

Jag sitter som sagt och kollar på skidskytte, det är damernas stafett. Tyskorna leder och hon som kör heter Hauswald i efternamn. Tyskaentusiast som jag är så kunde jag ju inte låta bli att översätta: hon heter alltså Husskog på svenska. Då börjar jag ju fundera lite om de i Tyskland har som vi svenskar någon speciell tradition kring efternamn, jag tänker INTE göra efterforskningar i ämnet, jag ORKAR INTE MED NÅTT SOM LIKNAR SKOLA JUST NU!! Jag kan göra det sen. Nån gång. I livet. När jag är pensionär kommer jag sitta och kolla i mitt bloggarkiv och se det här, så kommer jag ha nått att göra när jag har blivit pensionär. Hör jag det Elin, är det 2055 så kan jag nu göra efterforskningar i tyska efternamn! Å å, hur ser mitt liv ut? Blev det som jag tänkt? Tog jag körkort? Överlevde jag uppsatsen som jag nu den 21 december 2008 käpmar så jävla mycket med att få gjord? Blev det kjolen och linnet på studenten eller köpte jag en klänning? Var det soligt på studenten? Fick jag några barn?
Tänk, man börjar i ena änden och slutar på andra sidan.

Ja jag är fortfarande sur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0