Ironi

Efter att jag igår publicerade mitt inlägg om att åka buss och att medelålders kvinnor alltid sätter sig på en speciell plats. Idag skulle jag åka buss med min mamma och när vi var vid Konsum och skulle kliva på så lät jag henne kliva på först efter som hon skulle gå av sist. Då kan ni ju bara försöka lista ut var min mamma sätter sig. Jo, på den första platsen efter trappsteget. Jag kom fram till under denna bussresa att jag hatar att sitta på den platsen på morgonen: som jag skrev igår så är det till den platsen blicken förs när man kliver på bussen och är det inte lite jobbigt då om man sitter på den platsen skittrött och med morgonhumör och alla passagerare på bussen noterar det något sura ansiktsuttrycket som sitter på den första platsen efter trappsteget.
Nej, härdanefter blir det jag som bestämmer plats när jag åker buss med min mamma på morgonen :)
// ElinFo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0