Nästa steg i bloggandet

Nu har jag reflekterat över mitt väldigt spontana skapande av just denna blogg. Bara att denna handling spontan har jag ännu inte kommit på vad jag ska blogga om. Det finns ju flera olika alternativ men det som jag tror är vanligast är att man använder bloggen som en slags dagbok. Det skulle jag ju kunna göra, men personligen så tycker jag inte att det är speciellt intressant att läsa: "idag gick jag upp klockan 8, sen åt jag frukost och tog 9 bussen till skolan.". Nej, denna typ av bloggande tror jag att jag inte i första hand ska satsa på.
     Jag älskar ju att baka och göra godis, det har jag ju sett flera andra som bloggar om. Ärligt talat tror jag att min blogg skulle bli den minst uppdaterade blogg om jag bloggar om bakande, med tanke på alla andra saker som sysselsätter mig. Likaså tycker jag ju om pyssel och hantverk, men som sagt mycket annat gör att jag inte kan syssla med det särskilt ofta.
     I mitt första inlägg var det en kille som kommenterade och skrev att han bloggar om demens och andra äldresjukdomar eller vad det var. Men ärligt talat hur kul är det att läsa om alla problem man löper stor risk att få när man blir pensionär? Inte kul alls faktiskt. Jag läste inte ens hans blogg^^
     Jag skulle kunna blogga om träning, men jag tror det skulle kunna bli som den förstnämnda: "idag kom jag hem och jag gick ut och sprang.". Nej det blir det nog inte heller.
     Jag tror att min blogg skulle kunna bli en blandning av allting, en blandblogg helt enkelt, där jag inte har något speciellt syfte eller tema att blogga om. Jag skulle kunna försöka sätta ord på tankar som länge har surrat runt i mitt huvud, låter det intressant? I vilket fall är det nog så det får bli. Jag borde också nämna att jag ibland har svårt att formulera mig, jag vet vad jag vill säga men hittar inte rätt ord för att beskriva det jag menar, mamma har fått stora erfarenheter av detta när hon har korrekturläst alla mina uppsatser under de gågna åren.
     Då var det bara signatur och avslutningsfras kvar. Signaturen borde bli ElinFo, efter som jag valde det namnet till denna blogg. Sen avslutningsfrasen vill jag ju ha något personligt. Jag tror jag får lämna den punkten för ett tag, tills jag kommer på något.

SÅ, VÄLKOMMEN TILL MIN BLANDBLOGG MED ÖVERSEENDE FÖR FELFORMULERINGAR!
// ElinFo


Kommentarer
Postat av: sofia

Ja, den är ju väldigt fin nu iaf =)

2008-12-14 @ 12:38:33
URL: http://ihja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0