Was kann man tun?

Då förra helgen gick i äkta Elin och Lisa-anda (ORKA!) blev det motsatsen denna helg.
Lördagen: upp kl 8, tvätta till klockan 14, däremellan hinna plugga, gymma och lagat mat. Hämta tvätt kl 14 samtidigt som en sats kolakakor påbörjades. Strax efter det blev det tid till att umgås, först tekakor, kolakakor och Breakfast at Tiffany's, sen Talisman. En grej som jag tycker är väldigt intressant är hur gargongen förändras när ett engelskt spel spelas av svenska personer. "Ge mig en spellcard.", "Jag är förföljd av en unicorn." och så vidare.

För inspiration och planering av storkok valde jag att denna morgon innan frukost bläddra igenom Vår Kokbok blad för blad. Jag fick svårt att avgöra om det var bra eller dåligt att göra det före frukost. Å ena sidan: jag blev väldigt hungrig och längtade efter gröt. Å andra sidan: min gröt skulle aldrig väga upp till laxpastan som finns på s 40 och som jag med stor sannolikhet måste välja bort med tanke på studiebudgeten. Om jag hade möjligheten att vara ekonomiskt oberoende och fick välja mellan att lägga pengarna på mat eller kläder så skulle nog mitt val vara mat. Fast i och för sig, chanels vårkollektion var underbar. (Men faktum är ju att om jag vore ekonomiskt oberoende skulle jag ju resa och ge stora delar till amnesty, röda korset, barncancerfonden och hjärt- och lungfonden och säkert någon mer som jag kom på. Jag ska nog ge donation nästa gång som jag ger blod^^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0