Höhöh

Jag hade föreställt mig precis hur min sjal skulle bli. STOR och mörkgul med vinröda cirklar och sen min fina schablon längst ned. Det skulle bli min nya favoritsjal och vi skulle göra många saker tillsammans. Och jag skulle alltid vilja ha på mig den! Varm och mysig.

Det var ju så jag hade föreställt mig. Så blev det inte. För det första: tyget var 10 cm smalaren än vad som sas från början. För det andra: den gula färgen som jag tänkte ta var alldelles för ljus. För det tredje: på något vis blev de fina vinröda cirklarna rosa små prickar och för det fjärde: i och med att sjalen från början var totalt misslyckad, så var inte längre min underbara schablon särskilt fin. Att göra fina sjalar är tydligen samma procedur som att gå igenom livet: för att det ska bli bra så ska man varken föreställa sig något eller få förhoppningar, just go with the flow. 

Bajs.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0