He was gone the next day

Som sagt åkte vi till Stockholm i onsdags, om jag minns rätt så har jag nämnt det här på bloggen annars: jag har varit i Stockholm! Men det fick ett lite dumt slut. Mitt tåg var inställt, jag var trött, grinig och arg och fick med nöd och näppe tag på en ersättningsbiljett till nästa tåg. När jag till slut kom hem gick jag av tåget och hade upplevt min trevligaste tågresa någonsin! Jag satt i en kupé med fyra främlingar och en hund, men vi kom igång med skratt och pratade om greker i Sverige som köper tomater och potatis i Grekland för att ta med sig hem. Kring det samtalsämnet fanns det ju en liknelse med mig: jag tar alltid med mig mat hemifrån när jag åker tillbaka till Hälsingland, som om det inte fanns mat där! Fast egentligen är jag bara lat och snål för att fixa allting där uppe :P

I Stockholm besökte vi Skansens klädkammare, man kunde nästan ta på inspirationen när vi gick därifrån, vi fick komma in i TV-huset och såg Carola repa inför Skavlan, inte konstigt att hon saknar kärlek som det stod på löpsedlarna: hon vinkade till sina "fans" (dvs oss) men inte en enda av oss vinkade tillbaka. Jag var en av dem som vände och gick ut så fort vi insåg att det var Carola som stod där. Usch nu känner jag mig lite taskig, men man kan inte tycka om alla här i världen^^
Vi fick även komma till Gudrun Sjödéns huvudkontor, mycket kul! Vi har även kommit fram till var alla snygga välklädda killar gömmer sig: PÅ KONSTFACK!
Jag måste säga att efter studieresan har jag blivit väldigt kluven kring vad jag vill göra med mitt liv, men jag måste faktiskt inte bestämma mig nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0