Nice

Idag har varit den mest intressanta dagen jag nånsin varit med om tror jag! Eller jag intressant och intressant, klart man blir lite till sig när man gör någonting utöver att sitta hemma och bara vara.
Jag har spenderat hela den här dagen på Söder i Gävle. Söder av alla ställen! Först hade jag en oblikatorisk risketta på körskolan. Det var ändå rätt intressant, läraren berättade att lagförslaget om att förbjuda mobiltelefonsamtal när man kör bil gick inte igenom för att ministerns som hade hand om det ärendet sa att personen själv hade pratat i mobiltelefon tidigare på morgonen samtidigt som personen körde bil och det hade gått alldelles utmärkt!
Efter riskettan var jag hemma hos Simon och åt mat, väldigt trevligt innan jag drog iväg till jobbet.
Nu på kvällen tänkte jag skicka iväg mina studenttackkort, men när jag satte på frimärkena var det två kuvert som blev utan frimärke och hade jag upptäckt det lite tidigare så hade de två som bor närmast mig fått utan och så hade jag bara gått dit. Istället fick jag nu cykla fem kilometer för att lämna ett av kuverten. På väg hem, på en väg jag aldrig brukar cykla, och sällan andra brukar vara med, mötte jag en gammal klasskompis och hans flickvän!! Hur stora är chanserna egentligen! På den vägen jag aldrig cyklar och de aldrig promenerar! Vi gjort sällskap ett tag, men mina träskor var väldigt opassande att gå i så vi sa farväl och jag cyklade hem.

Jag måste minsann baka någon dag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0