Mormorsrutan

Oj, vad projekt jag har igång! Som vanligt kommer allting på en gång och mitt rum får faktiskt lida väldigt mycket för det, pappa sa att det märktes att jag var hemma. MEN jag tycker gott det kan vara lite stökigt, bara jag får hålla på!

MEN NU till det roliga, mitt senaste projekt:
För ett tag sen pratade Ulrika om mormorsrutor och i Musikhjälpen aktionerades en mormorsfilt ut och sedan dess har jag givetvis varit väldigt sugen på att virka massa mormorsrutor! Jag gick såklart i första hand till mamma och frågade om hon kunde hjälpa mig och igårkväll klockan 23 kom hon med en stoooor bibel för hantverkare, Bonniers stora bok om Handarbete. Klockan hann slå 1 innan jag gick och la mig och då hade jag hunnit gjort en ruta och kommit på idén till nästa projekt: jag ska be människor runt omkring mig att göra en ruta och sen när jag har fått ihop tillräckligt många ska jag sy en väldigt, väldigt personlig filt! Givetvis kommer projektet inte vara klart där, när jag får nya vänner och bekanta ska jag även be dem göra en ruta så kan jag bygga på filten! Never ending project! Jag tror det kommer bli skitkul och jag ska definivt försöka blogga om projektets framfart! 



Varv 1
 

Varv 3



Min första färdiga ruta och början på en filt!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Den ser ju jättebra ut! Vad annorlunda den blir när man får ihop alla varv. Nu känner jag mig mycket taggad. En ruta till dig först, men jag undrar om jag inte ska dra igång ett filtprojekt jag också...

2009-12-26 @ 16:43:10
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

vilken fin idé. en mormorsrutefilt har jag velat ha läänge.

2010-01-14 @ 08:16:59
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0